Nucul, paznicul sănătăţii tale

Nucul, paznicul sănătăţii tale

Într-un final, după diverse experimente, am înţeles: cele mai simple alimente sunt şi cele mai complexe, oricât de paradoxal ar suna. Din această categorie face parte şi nucul cu ale sale fructe miraculoase.

Da, chiar într-o fructă atât de mică cum este nuca, am descoperit o varietate de beneficii şi resorturi pentru sănătatea corpului uman. Am putea spune că aceste forme, izbitor de asemănătoare cu creierul uman, au fost trimise pe Pământ ca să ne ajute să trăim mai mult şi mai frumos.

Nucile – Salve pentru sănătate!

Aşa cum spuneam, Tatăl Pământ şi Mama Natură au adus laolaltă, într-o capsulă pământie şi perfect echilibrată: grăsimi sănătoase, fibre, sterolii vegetali, proteine, vitamine (vitamina C, vitamina B6, B12, vitamina E, vitamina K şi vitamina A sunt doar  o parte dintre ele) si minerale (calciu, iron, magneziu, potasiu, sodiu, zinc). Carotenoidele găsite în interiorul lor cuprind: beta-caroten, luteină, zeaxantină.

1 nucă are 2 grame de fibre dietetice, 18 grame de grăsimi saturate şi nesaturate şi 4 grame de proteine, conform USDA National Nutrient Database.

Un metabolism mai bun!

Bogate în minerale, nucile îmbunătăţesc metabolismul organismului uman. Manganul, cuprul, potasiu, calciul, fierul, magneziul, zincul şi seleniu ajută la creşterea organismului, fiind un suport veritabil pentru sistemul digestiv. De asemenea, ajută la îmbunătăţirea spermei, implicit la fertilitatea organismului.

O nucă cât o inimă

Pentru persoanele cu afecţiuni cardiace, consumul de nuci este o binecuvântare: aminoacidul l-arginină ameliorează circulaţia vasculară. Acidul alfa-linolenic (grăsimi omega-3) conţinut de nuci are impact antiinflamator şi, astfel, previne formarea de cheaguri de sânge. Toate, laolaltă, plus susţinerea nivelului de colesterol sănătos, precum şi echilibrarea nivelului sanguin previn infarctul, predispoziţia către atac cardiac şi întăresc inima.

O dietă cu nuci, un corp cu oase puternice

Aceste alimente-minune ajută la creşterea absorbţiei şi depunerii calciului, blocând eliminarea urinară a calciului, pentru oase mai puternice şi, implicit, un corp mai rezistent.

Antioxidanţi unici

Despre importanţa antioxidanţilor s-a tot scris şi vorbit; una dintre principalele lor proprietăţi fiind controlul asupra procesului de îmbătrânire, prin combaterea radicalilor liberi. Nucile conţin câţiva antioxidanţi unici pe care îi regăsim doar într-un număr restrâns de alimente: tanin, chinonă, flavonoid etc. Polifenolii de nucă previn prejudiciile hepatice induse chimic. Unii cercetători au numit antioxidanţii puternici din nuci „cei 7 remarcabili”.

Nucile, protectoarele creierului

Compuşii neuroprotectori din nuci, precum vitamina E, grăsimile omega-3 şi antioxidanţii luptă constant pentru sănătatea creierului. Oamenii de ştiinţă au demonstrat că dieta cu nuci creşte raţionamentul referenţial la adulţi, diminuează vulnerabilitatea faţă de stresul oxidativ şi întreţine funcţia cognitivă şi motorie la bătrâneţe.

Tot înainte, împotriva diabetului!

Pentru persoanele cu diabet zaharat tip 2, uleiurile dietetice din compoziţia nucilor sunt extrem de favorabile, având în vedere capacitatea lor de a îmbunătăţii parametrii metabolici. Cei care au consumat zilnic 1 cană cu nuci, numai după 3 luni, au resimţit scăderi ale insulinei la repaus.

Cancerul, o luptă câştigată

După ani de studii, s-au observat transformări aproape miraculoase în ceea ce priveşte cancerul de prostată şi cancerul la sân: consumul de nuci constant a redus cu 40% creşterea cancerului de prostată. Iar, 2 mâini de nuci consumte zilnic au redus cu aproximativ 50% dezvoltarea cancerului mamar.

O jumătate de cană cu nuci oferă organismului mai mult de 100% din valoarea recomandată zilnic de grăsimi omega-3.

Delicatesele Nux delicii vă așteaptă

Găsiți in magazin dulcețuri innobilate cu nucă, zacuște și salată de ardei kapia copt