Fructele lunii iunie – răsfăţ dulce şi sănătos

Fructele lunii iunie – răsfăţ dulce şi sănătos

Luna iunie este călduroasă, dar încă fresh, poate nu aşa plină de vitalitate precum luna mai, dar uşor răsfăţată, îi place să ne alinte oferindu-ne fructe din lumea iubirii, a visului de vară, a gusturilor aromate. Are încă seri răcoroase, dar dimineţile sunt deja călduroase şi de aceea, ne-a pregătit din bogăţia ei fructe care să se potrivească perfect cu starea de început de vacanţă: caise, cireşe, căpşuni, pere, prune, piersici, zmeură, coacăze. Aşadar, să vină vacanţa fructelor de iunie:

Caise dulci

Le puteţi folosi în salate mai puţin obişnuite, dar delicioase: când sunt încă necoapte într-o combinaţie aromată de ulei de măsline, sare şi piper. Dar, pentru sănătate, ele sunt binecuvântări ale naturii pentru că adună la un loc vitamine, substanţe nutritive şi minerale: potasiul, fosforul, calciul, riboflavina, fierul, vitamina A, magneziul, zincul, betacarotenul şi vitamina C, precum şi seleniu, mangan, tiamină, cupru, folaţi, vitamina B6, acid pantotenic şi colină.

Cireşe

Bogate în antioxidanţi, mineralele, acidul elagic, vitamina C, vitamina A, bioflavonoide, melatonina şi antiociane, cireşele tratează migrene, insomnii, nevroze, stări de anxietate, migrene. Potasiul, fierul, cuprul, zincul şi manganul conţinute către cireşe menţin inima sănătoasă şi ajută susbtanţele nutritive să ajugă la organele vitale. Iar, vitamina A din compoziţia cireşelor ajută la întărirea sistemului imunitar şi la refacerea pielii, oferindu-i un aspect strălucitor.

Căpşuni

Fragaria viridis este cunoscută drept fructul pasiunii şi al verii, aromele sale ademenind oamenii de zeci de ani. Efectul lor depăseşte răsfăţul şi ajunge la efecte antoibacteriene, antiflamatorii, de alcalibizant al sângelui, nutritiv şi reminalizant. Săruri de potasiu,  fosfor, calciu, magneziu, fier, sodiu, vitamine (C, B1, B2, E),  acid salicilic, acid elagic, acid pantotenic, proteine, zaharuri, flavonoid, uleiuri volatile, tanin şi polifenoli cu excelent rol antioxidant.

Pere

Dacă puteţi mânca pere în fiecare zi, faceţi-o fără reţineri. Perele tratează inflamaţiile, artrita, guta, atenuează constipaţia datorită conţinutului mare de fibre (conţine mai multe fibre decât oricare alte fructe), reduc febra şi durerile în gât, au efect sedativ şi cicatrizant, previn cancerul şi osteoporoza, precum şi problemele oculare.

Prune

Unele dintre miracolele naturii sunt, fără doar şi poate, prunele. Pe scurt, doar pentru că: stimulează memoria, au numeroşi carbohidraţi buni, sunt bogate în vitamina C, previn bolile de inimă, combat anemia, tratează constipaţia şi ajută la curele de slăbit. Pur şi simplu, doar dacă le incluzi în alimentaţia ta.

Piersici

Pentru sănătate şi frumuseţe, haideţi să strigăm cu toţii: PIERSICI! Cum de ce?! 100 g piersici mai contin 0,7 g proteine, 0,09 g lipide, 11,10 g car­bo­hi­drati, 2 g de fibre, 5 mg de calciu, 0,11 mg de fier, 7 mg de magneziu, 12 mg de fosfor 197 mg de potasiu, 0,14 mg de zinc, 0, 068 mg cupru, 0,047 mg de potasiu, 6,6 mg vitamina C. Au efecte pentru combaterea tuturor afecţiunilor amintite mai sus şi, în plus, sunt foarte des folosite în industria cosmetică, ajută la catoifelarea pielii, închid porii, hrănesc tenul şi îi oferă luminozitate.

Zmeura galbenă

Citeşte despre aurul ascuns din grădina ta aici: https://www.nuxdelicii.ro/zmeura-galbena-aurul-ascuns-din-gradina-ta/

Coacăze

Aparent mici şi fără prea mare putere, coacăzele te ajută să îţi menţii greutatea corporală, reglează tranzitul intestinal, reduc riscul afecţiunilor cardiovasculare,previne bolile neurologice şi inflamaţii, precum şi întăreşte sistemul imunitar în totalitatea sa.

Delicatesele Nux delicii vă așteaptă

Găsiți in magazin dulcețuri innobilate cu nucă, zacuște și salată de ardei kapia copt