Păstrăv la grătar, cu vinete, ardei, roşii şi porumb

Păstrăv la grătar, cu vinete, ardei, roşii şi porumb

Am adunat cele mai colorate legume din curte, proaspete, cu un miros pe care ne e aproape imposibil să vi-l descriem în cuvinte. Şi ne-am jucat. În primul rând, pentru că voiam să avem o cină preparată rapid, dar foarte sănătoasă şi cu acel ceva care să te facă să spui, în timp ce mănânci: “Hmm… da, este aşa delicios…” Şi, ne-a ieşit. Am încheiat ziua, răsfăţaţi, cu bucuria simplă pe care numai mâncarea ţi-o poate oferi. Mâncarea şi prietenii în jurul mesei.

Aşadar, sănătos, delicios, dar mai ales simplu, cam cum sunt jocurile copilăriei. Am păstrat condimentele primare, am lăsat legumele să îşi ofere singure aroma specifică şi am făcut un foc mocnit, dar puternic. Nouă ne place foarte mult ritualul pregătirii grătarului – întreg procesul are ceva din sensibilitatea facerii de lucruri bune. Am tăiat lemnele, am lăsat focul să se aprindă şi apoi, l-am întreţinut cu cărbuni, atât cât să nu fie nici prea puternic, dar nici prea moale. Aşa ca o adiere caldă, dar constantă.

Am asezonat legumele cu unul dintre peştii noştri preferaţi: păstrăvul. Ne place acest peşte pentru gustul consistent şi fin, dar şi pentru beneficiile pe care numai el le poate oferi: acizi graşi Omega3, vitamina D, acid folic, vitamina B12, proteine şi o cantitate mică de mercur. Astfel, păstrăvul are efecte benefice pentru sistemul cardiovascular, memorie, diete de detoxifiere şi tonifiere şi este perfect pentru alimentaţia zilnică a femeilor care alăptează şi a persoanelor în vârstă.

L-am uns cu puţin ulei de măsline, apoi am presărat peste el sare şi piper, iar în interiorul lui am aşezat la copt câţiva usturoi. În funcţie de cât de mult vă place usturoiul, noi am tăiat câte unul pentru fiecare peşte.

Înainte să îl aşezăm pe grătar, am stropit grătarul cu puţin ulei, tot de măsline. Pe lângă peşte, am aşezat, în tihnă, culorile puternice ale roşiilor, porumbului, vinetei, ardeilor (graşi şi picanţi). Şi i-am lăsat acolo până am văzut şi simţit că sunt foarte bine făcuţi şi gata de cină.

După ce le-am luat pe toate de pe grătar, am pus câteva frunze de busuioc lângă, pentru o aromă ameţitoare şi… ne-am bucurat.

Vă dorim poftă mare!

Pe porumb puteţi adăuga şi unt, noi am făcut-o la început şi nu s-a dovedit a fi o alegere foarte bună: deşi îi oferă un gust nemaipomenit, îl face un pic lipicios. De aceea, vă recomandăm să nu renunţaţi la unt, dar să îl adăugaţi când porumbul este aproape gata copt.

Delicatesele Nux delicii vă așteaptă

Găsiți in magazin dulcețuri innobilate cu nucă, zacuște și salată de ardei kapia copt