Ce legume îţi alimentează sănătatea în luna iunie?

Ce legume îţi alimentează sănătatea în luna iunie?

În natură, fiecare sezon este un nou spectacol, cu actori mereu în vogă: încă de când primăvara reîmprospătează aerul şi culorile naturii, avem la dispoziţie numeroase legume şi fructe care ne garantează sănătate şi vitalitate. Pentru că suntem la început de iunie, o lună „voluptoasă” cum ne place nouă să spunem, ţi-am pregătit o listă cu legumele de sezon pe care trebuie doar să le cauţi în jurul tău, dacă nu le ai deja în grădină sau livadă:

Iunie înseamnă:

O explozie de culoare şi vitamine pentru sănătatea trupului şi a minţii: usturoi, sparanghel, ceapă, fasole verde, cartofi timpurii, urzică, roşii, mazăre, ridichi, ţelină, păpădie.

Usturoiul ajută la creşterea nivelul de antioxidanti din organism, diminuează valorile glucozei serice şi scade tensiunea arterială. Elimină toxinele din organism şi joacă, cu deminitate, rolul de antibiotic, fără să distrugă absolut deloc bacteriile sănătoase. Vindecă răni şi vânătăi şi, dincolo de faptul că alungă vampirii, este tratament pentru balonare şi indigestie. În cosmetică, poate înlocui cu uşurinţă orice tratament antimătreaţă, întăreşte unghiile şi tonifică pielea, reducând ridurile. Nu degeaba era tratamentul principal în vindecarea bolilor pentru oamenii din Evul Mediu.

Hrana regilor – Sparanghelul – pe scurt, sparanghelul este un bun antioxidant, reduce riscul bolilor cardiovasculare, poate fi tratament împotriva cancerului, ameliorează durerile din corp, previne osteoporoza şi malformaţiile congenitale. În plus, te ajută să îmbătrâneşti cât mai târziu şi… are efect afrodiziac.

Ceapa

Indiferent că este verde, roşie, galbenă, coaptă, crudă, fiartă sau chiar şi prăjită, ceapa îşi păstrează proprietăţi miraculoase: previne anemia prin conţinutul ridicat de fier, diminează simptomele antiinflamtorii, luptă împotriva infecţiilor, chiar şi împotriva E. coli, salmonella, infecţiilor tractului urinar şi tuberculozei. Scade tensiunea arterială în mod natural, diminuează efectele colesterolului rău şi previne bolile inimii. Ceapa în cantităţi mari ameliorează flatulenţa şi constipaţia, împiedică reţinerea de apă în organism şi ajută la eliminarea nisipului din organism, curăţând totodată sângele. Tot ea, ceapa, previne problemele respiratorii şi fragilitatea oaselor, fiind în competiţie cu sparanghelul şi usturoiul pentru efectele sale afrodiziace.

Fasole verde

Fără să detaliem, de data aceasta, fasolea verde este deja foarte cunoscută pentru rolul său în: dietele de slăbit, împiedicarea apariţiei cancerului, stimularea sistemului imunitar, scăderea glicemiei, îmbunătăţirea vederii, sănătatea oaselor şi cea prenatală, fiind o sursă bogată de acid folic.

Cartofi timpuri

Cartofii timpurii sau noi, cum li se mai spune în popor, sunt foarte gustoşi, cu un strop de condimente precum busuioc sau rozmarin, însă ei au venit pe lumea aceasta chiar cu un scop mai nobil decât cel de a ne desfăta. Cartofii reprezintă una dintre principalele surse de energie pentru organism, au efect calmant şi cicatrizant, susţin sănătatea oaselor, fiind şi o sursă excelentă de carbohidraţi. Tratează crăpăturile, arsurile, ulceraţiile şi edemele pleoapelor.

Urzică

Urzica sau Urtica dioica substanţe proteice şi glucidice, steroli, ulei volatil, acid acetic, acid formic, vitaminele A, B2, C şi K, săruri minerale. De aceea, este un bun apărător împotriva afecţiunilor reumatice, renale, prostată sau diverse alergii, cum ar fi rinita alergică.

Roşii

Citeşte cât mai multe detalii despre efectele benefice ale fuctului iubirii aici: https://www.nuxdelicii.ro/rosia-fructul-iubirii/

Mazăre

De la îmbunătăţirea sistemului osos şi al celui vizual până la combaterea oboselii cronice sau bolilor cardiovasculare, mazărea debordează de vitamine şi minerale benefice organismului.

Ridichi

Aceste mici legume funcţionează exact pe principiul, “esenţele tari se ţin în cutiuţe mici” în primul rând pentru că: cresc imunitatea, îmbunătăţesc digestia, elimină toxinele, protejează împotriva cancerului, previn dureri de gât şi au conţinut ridicat de apă.

Ţelină

Cunoscută mai ales pentru puterea de a preveni sau chiar vindeca infertilitatea şi impotenţa, ţelina are mult mai multe proprietăţi la fel de importante, precum: calmant al sistemului nervos, reduce presiunea arterială, scade colesterolul negativ, tratează constipaţia şi infecţiile bacteriene şi este bunul prieten al tuturor celor care vor să slăbească.

Păpădie

Taraxacum officinalis sau păpădia este pe cât de firavă, pe atât de benefică organismului. Fie că folosim rădăcinile sau frunzele, ea ne pune la dispoziţie, din bagajul ei nutritiv, fructoză şi insulină; acizi fenolici şi steroli. Frunzele au în compoziţie şi flavonoide, săruri de potasiu şi cumarine. Astfel, păpădia este detoxifiant, remineralizant, cu acţiune depurativă, stomahică (favorizează digestia gastrică), hepatică, colagogă (stimulează secreția biliară), calmantă, sedativă. Preparate pe bază de păpădie sunt recomandate în cazuri de: ciroză hepatică, litiază biliară, microlitiază renală, detoxifiere, reumatism, ulcere aftoase, gastrită.

Delicatesele Nux delicii vă așteaptă

Găsiți in magazin dulcețuri innobilate cu nucă, zacuște și salată de ardei kapia copt