10 Super alimente pentru Super mămici

10 Super alimente pentru Super mămici

A fi proaspăt mămică este un „job” extrem de solicitant, o nouă „carieră” care cere atenţie, tenacitate, devotament şi câteva reguli noi. Dar, mai ales mult mai multă energie. Odată cu iubirea necondiţionată pe care o primeşti în dar, apar câteva semne de extenuare, câteva kilograme în plus şi o nouă percepţie asupra ta, de data această femeie şi mamă în acelaşi timp. Pentru a avea grijă de corpul tău aşa încât să te simţi confortabil cu tine, dar şi pentru a extrage energia necesară fiecărei zi cu un bebeluş, îţi recomandăm 10 alimente care îţi vor deveni cei mai de încredere aliaţi:

Somon

Nu există alimentul perfect. Dar, există somonul care este cât pe ce să îşi însuşească perfecţiunea atunci când vine vorba despre nutrienţii necesari unei proaspăt mămici. Somonul, precum alţi peşti graşi, este bogat într-un tip de grăsime foarte sănătoasă, grăsime crucială pentru dezvoltarea sistemului nervos al bebeluşului tău. Mai mult, acest tip de grăsime,  numit internaţional DHA are un impact major asupra stării de spirit, studiile arătând că poate fi un factor important în prevenirea depresiei postanatale.

Recomandare: Pentru perioada când eşti însărcinată şi alăptezi, este bine totuşi să limitezi cantitatea de somon (în funcţie de recomandarea medicului tău, circa două porţii pe săptămână) pentru a nu expune copilul la o cantitate prea mare de mercur.

Produse lactate cu un conţinut scăzut de grăsimi

Indiferent ce preferi – iaurt, lapte sau brânză – produsele lactate sunt foarte benefice pentru perioada imediat naşterii. Laptele susţine sănătatea oaselor, prin cantitatea mare de vitamina D pe care o aduce în organismul tău. Mai mult, produsele lactate sunt recunoscute şi pentru proteinele, vitamina B şi calciul atât de importante pentru sănătatea organismului în general. Mai ales dacă alăptezi, calciul îţi va oferi puterea necesară oaselor bebeluşului tău: aşadar, consumă cel puţin 3 ceşti de lapte pe zi.

Carne de vită cu un conţinut scăzut de grăsimi

Când eşti proaspăt mămică, ai nevoie de o cantitate generoasă de fier pentru a garanta energia necesară. Iar, dacă alăptezi, este recomandat să consumi cantităţi suplimentare de proteine şi vitamina B-12. Iar, carnea de vită este o sursă excelentă pentru ambele.

Leguminoase

Boabele de fasole atât de bogate în fier – în special cele de culoare închisă – sunt perfecte pentru perioada alăptării, mai ales dacă eşti vegetarian. Şi, să nu uităm, leguminoasele ne asigură proteinele vegetale de înaltă calitate.

Coacăze

Dacă alăptezi, asigură-te că ai inclus în dieta ta zilnică cel puţin două porţii de fructe sau sucuri de fructe. Delicioasele boabe de coacăze sunt bogate în vitamine şi minerale şi îţi oferă o doză sănătoasă de carbohidraţi, pentru a-ţi menţine tonusul bun şi energia la cote ridicate.

Orez brun

S-ar putea să fii tentată să reduci cantitatea de carbohidraţi consumată zilnic pentru a scăpa de kilogramele în plus, dar nu este cea mai bună alegere pe care o poţi face imediat după ce naşti. O scădere bruscă în greutate o să diminueze cantitatea laptelui şi te va face să te simţi foarte slăbită: deloc bine nici pentru tine, nici pentru nou-născut. Păstrează carbohidraţii în viaţa ta şi amestecă-i cu cereale integrale. Mizează pe orezul brun pentru a-ţi menţine nivelul energiei ridicat.

Portocale

Rupte din soare, aceste fructe pot fi sursa ta cea mai delicioasă de energie. Citricele sunt perfecte pentru perioada alăptării pentru că, spre deosebire de perioadele când nu alăptezi, acum ai nevoie de mai multă vitamina C decât ai avut vreodată. Nu ai timp de nimic? Bea repede un suc de portocale…

Ouă

Consumul de ouă reprezintă cea mai versatilă metodă de a-ţi satisface nevoia zilnică de proteine. Fierbe un ou la micul dejun, aruncă un ou în salata de la prânz sau prepară-ţi o omletă lângă o salată, pentru cină. Aşa, vei creşte nivelul grăsimilor sănătoase din dieta ta.

Pâine integrală de grâu

Acidul folic este esenţial pentru dezvoltarea copilului tău în primele luni, mai ales. Însă, importanţa lui nu se termină după această etapă. Acidul folic este un nutrient important în laptele matern, pentru o sănătate puternică. Pâinea cu cereale integrale îţi poate oferi o doză suficientă de fier şi fibre.

Verdeţuri

Legumele verzi, cu frunze, precum spanacul, mangoldul (o rudă apropiată a sfeclei) sau broccoli sunt minuni pentru tine şi bebeluşul tău, mai ales pentru că sunt bogate în vitamina A. Mai mult, ele sunt o sursă vegetală de calciu şi conţin cantităţi considerabile de vitamina C şi fier. Verdeţurile, în general, sunt bogate în antioxidanţi foarte utili pentru funcţionarea corectă a inimii.

Dacă alăptezi, indiferent ce vei mânca, calitatea laptelui va rămâne aceeaşi, cu o mică erată: când nu obţii nutrienţii necesari din alimentaţia zilnică, corpul tău îi va furniza din propriile tale resurse înmagazinate. Aşadar, transformă dieta ta zilnică într-un ajutor real atât pentru tine, cât şi pentru copilul tău. Pentru că, aşa cum bine ştim: o mămică fericită înseamnă un copil fericit.

Delicatesele Nux delicii vă așteaptă

Găsiți in magazin dulcețuri innobilate cu nucă, zacuște și salată de ardei kapia copt