Grădinăritul, un altfel de sport!

Grădinăritul, un altfel de sport!

Merg în grădină ca să îmi pun gândurile în ordine când sunt împovărată, să mă liniştesc când sunt agitată sau să mă bucur când sunt tristă. Îmi place să stau în mijlocul plantelor de fiecare dată când am nevoie de părerea unui psiholog şi brusc(!) nu mai simt nevoia să sun pe nimeni. Dar, merg în grădină şi ca să fac sport!

Pe lângă faptul că este o formă de exerciţii fizice care te ajută să îţi păstrezi tonusul şi chiar să slăbeşti, grădinăritul reduce stresul, scade tensiunea arterială, scade colesterolul şi reduce şansele de depresie. O spun oamenii de ştiinţă, medicii, nutriţioniştii! Pentru orice tip de grădinărit!

Pentru trup!

Motivul principal pentru care oamenii au decis, acum milioane de ani, să cultive plantele, se pare că nu a fost aşa cum ne-am gândi, nevoia de alimentaţie, ci mai degrabă dorinţa de a-şi menţine trupurile sănătoase. Ei au intuit atunci, fără să le explice nimeni ştiinţific, că a grădinări era un exerciţiu zilnic, constant care îi elibera de stres şi la nivel fizic şi la nivel psihic.

Stop atac de cord!

Nu îţi spune nimeni când vrei să slăbeşti: fă-ţi o grădină, ci mergi la sală sau aleargă! Însă, grădinăritul ar putea intra, cu uşurinţă la categoria: sporturi pentru un trup sănătos. Activitatea pe care o desfăşori într-o grădină – de la amenajare la cultivare şi întreţinere – previne bolile de inimă, hipertensiunea arterială, obezitatea, diabetul sau osteoporoza. Cercetătorii de la Universitatea din Kanvas au demonstrat că grădinăritul poate garanta suficientă activitate fizică pentru un tonus bun şi un corp sănătos. Iar pentru persoanele mai în vârstă, această formă de sport este o adevărată minune.

Un creier sănătos!

Un alt studiu care a durat de-a lungul a 16 ani a demonstrat că femeile şi bărbaţii care au grădinărit în mod constant, au prezentat un risc cu 36% mai mic de demenţă decât cei care nu au ales acest hobby. Chiar şi când au luat în considerare alţi factori de sănătate!

Nutriţia, soră bună cu grădinăritul

Nutriţia joacă un rol decisiv în contextul general al sănătăţii fizice, iar grădinarii consumă mai multe legume şi fructe, bucurându-se de propria producţie. De asemenea, fructele şi legumele crescute în acest fel sunt mult mai sănătoase. Iar cei care consumă mai multe legume şi fructe sunt mai puţin predispuşi la boli cardiace ischemice.

O descoperire miraculoasă

În 2007, neurologul Christopher Lowry a descoperit că expunerea la bacterii de sol protejează şi dezvoltă sistemul imunitar, făcându-l mai puternic. Anumite tulpini din Mycobacterium vaccae care dăunează în mod inofensiv solului au, paradoxal, un efect miraculos asupra organismului uman. Nu practic, momentan, nicio formă de sport în afară de faptul că merg din când în când să înot. Însă, îmi antrenez corpul în mijlocul grădinii mele cât pot de des. Acolo sunt în permanentă mişcare, într-o permanentă stare de yoga sau parcă aş fi la un curs de pilates, iar uneori chiar la câte o oră de zumba sau cardio…

Interacţiunea cu natura este o modalitate extrem de benefică de a te trata de orice afecţiune, corpul reacţionând pozitiv la stimulii naturali. Pacienţii care se recuperează practicând grădinăritul, se vindecă într-un ritm mult mai alert decât cei care nu au contact cu natura.

Delicatesele Nux delicii vă așteaptă

Găsiți in magazin dulcețuri innobilate cu nucă, zacuște și salată de ardei kapia copt